Tajemnice promocji kaszubskiego wydarzenia ! Hej - kolędo, pastorałko!

Tajemnice promocji kaszubskiego wydarzenia ! Hej  - kolędo, pastorałko!

W Lęborku!

„Bóg w dom, gość w dom” – w ujęciu lęborskich przygotowań do II Pomorskiego Przeglądu Kolęd i Pastorałek.

Lokalna impreza masowa rozrasta się do rangi całego Województwa Pomorskiego, gdyż organizatorzy -  tej twórczej wizji -  wczytują się w dobre nuty. Konkurs kompozytorski, który dołącza pakiet muzycznych przeżyć, niesie  - po Polsce -  informacje o naszym mieście, a osoby szczególnie utalentowane promuje przy sztuce sentymentalnego odniesienia do świątecznych przymiarek.

„Cicha noc, święta noc” – nabiera teraz innego wymiaru. Do drzwi kościoła zbliżają się bowiem kolędnicy, którzy z kaszubskim przesłaniem, modnym wizerunkiem ludowości – przenoszą klimat z Betlejem  - bezpośrednio do Sanktuarium św. Jakuba Apostoła. Wielka radość płynie z tej  uczty duchowej, ponieważ muzyka – dostarcza magicznej mocy. Muzyka zmienia klimat na liryczno – marzycielski, z kaszubskimi słowami i przytupami.

Wartość spotykania ludzi!

„Bóg się rodzi” - jako nowoczesna sztuka życia w wielkiej społeczności. To w niej budulcem i tworzywem okazują się sile jednostki, Zespoły i grupy, które dla 1 faktu – NARODZIN – przygrywają na Chwałę Bożą.

„Anioł pasterzom mówił” – że w Lęborku wszystko gra. Grają kaszubskie instrumenty, grają organy, grają ludzie dobre sceny podobne do teatralnych, ponieważ „Bracia, patrzcie jeno” spełnia się wielki cud.

 

„Gdy śliczna Panna” – pochodzi z Kaszub, to wieść o jej występie przyciąga wszystkich ludzi do lęborskiego kościoła, a przy mikrofonie oznacza głos podobny do pomorskiego Anioła. Bo „Jezus malusieńki” pokazuje idealną drogę  do wspólnego dzielenia się talentami.

„Lulajże, Jezuniu” w ciszy wędrującej Gwiazdy. W szepcie wypowiadanym w przyciemnionym kościele. W muzyce, którą słychać przy gotyckich murach. W nostalgii do narodzin żywej istoty. W sercu KASZUBSKIEGO natchnienia. W duszach POMORZAN. W eksperymencie muzycznym o regionalnym zasięgu. W mistrzowskich aranżacjach zaproszonych gości. W słowach, których wartość niesie się od domu  do domu. W kreacjach lokalnego  wydarzenia o spokojnym spojrzeniu na „Kolory świąt”, „W niebo głosy”, „It^s Christmas Time”, „Najpiękniejsze Kolędy Polskie”.

Branding spotkania!

Branding marki – to inaczej wizerunek imprezy. Podstawowym korzeniem lęborskiego drzewa – pozostają loga i patronaty. Do grona honorowego dołącza m.in.  Marszałek Województwa Pomorskiego nad II Pomorskim Przeglądem Kaszubskich Kolęd i Pastorałek. Na takiej strategii wydarzenia kulturalnego bazuje franciszkański wymiar duchowy, który otrzymuje także wsparcie Burmistrza Miasta Lęborka,  Starosty Lęborskiego, Kaszubskiego Klubu Parlamentarnego. Miarą promocji pozostają unikalne loga, wpisy na stronach internetowych oraz rozprowadzane artykuły, głównie na kontach facebookowych.  W takich okolicznościach, organizatorzy tego wymiaru świątecznej mocy, pokazują nowe  kierunki na Zrzeszenie Kaszubsko – Pomorskie o/Lębork, Sanktuarium św. Jakuba Apostoła, Lęborskie Stowarzyszenie św. Jakuba Ap., Lęborskie Centrum Kultury „Fregata”, Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko – Pomorskiej w Wejherowie.

Hasłem facebookowym konta fb PPKKiP pozostaje słynne zdanie, że liczy się dla wszystkich „Cud Stworzenia” – ten zaczerpnięty z magii świąt o Bożym Narodzeniu.

 

Sylwia Skroś

Przejdź do góry strony